Den 26: La Pietra

Předpověď řídí tento den: ráno až do cca 13. hodiny bude hezky, čili vyvenčit pejska a vyrazit na výlet. Včera Janička našla 5km do vnitrozemí starou lesní stezku, horský potok s tůněmi a splávky a hlavně pěkný kamenný most. Výzva byla cesta tam – vede totiž celkem strmě do kopce. V kempu je však půjčovna elektrokol – zapůjčili jsme si je za 15E a vyrazili. Nikdo z nás na takovém stroji předtím nejel a měli jsme trochu jinou představu o funkci: doufali jsme, že na nějaký mód bude kolo makat za nás a že se pěkně povezeme. Realita je taková, že elektrokolo váží o dost více, než např. naše normální kola (motor a baterka, robustnější konstrukce), je zpřevodované dost „nalehko“, a hlavně „nešlape“ za nás, pouze nám v určitém poměru „pomáhá“ zabírat. Nejcitelnější je to při rozjezdu, kdy na první šlápnutí motor zabere, ale pak už musíme šlapat sami – subjektivně si myslím, že jsme si mákli více, než kdyby jsme jeli na svých normálních kolečkách.

Ale výlet to byl super, starý kamenný most jsme našli – zarostlý a osamělý uprostřed lesa, klenoucí se nad průzračným potůčkem.

Cestou zpět jsme ještě jeli do 4km vzdálené vesničky navštívit místní vyhlášenou pekárnu – výborné koláčky, sympatická obsluha a vtipní usedlíci, kteří si sem na terásku chodí popovídat.

Odpoledne jsme vrátili kola a začalo pršet. Uvidíme, co na nás počasí přichystá zítra, podle předpovědi nic moc.